Mikrobioma.Tai trilijonas – maždaug du kilogramai (o tai yra daugiau, nei sveria jūsų smegenys!) – bakterijų, kurios skaido maistą, rūpinasi imunitetu ir reguliuoja nuotaiką.

Mikrobioma.Tai trilijonas – maždaug du kilogramai (o tai yra daugiau, nei sveria jūsų smegenys!) – bakterijų, kurios skaido maistą, rūpinasi imunitetu ir reguliuoja nuotaiką. Prastai besijaučianti mikrobioma reiškia uždegimą, o tai gali reikšti depresiją. Ir atvirkščiai – stresas ir įtampa gali pasireikšti įvairiais žarnyno sutrikimais (čia „drugeliai pilve“ įgauna realesnę ir mažiau juokingą reikšmę….). Žarnyno mirkobioma pagamina beveik visą serotoniną (vadinamą laimės hormoną) ir dopaminą (vadinamą atlygio hormoną). Kitaip tariant – laimingos žarnos yra tvirtas laimingos savijautos pagrindas. Ramus ir tolygus kvėpavimas veikia nervą klajoklį, kuris veikia širdies ritmą ir mažina patiriamą įtampą, o tai savo ruožtu veikia žarnyno būseną. Žarnynas taip pat gerai jaučiasi, apdorojimui gaudamas geros kokybės baltymų, sezoninių vaisių ir žalios spalvos daržovių, ir, žinoma, maisto, kuriame yra probiotikų – raugintų kopūstų, kimči ar probiotinių papildų.Tyrimas. Kuo žmonės daugiau valgo vedami emocijų (o ne alkio),tuo labiau jie nori šokolado, ir tuo labiau jie vengia situacijų, kai valgoma viešai arba kai daugiau dėmesio tenka išvaizdai. Normalaus svorio žmonės, kurie valgo dėl emocinių priežasčių, dar ir daugiau užkandžiauja…Trumpai ir aiškiai – valgykit, jei esat alkani. Visais kitais atvejais maistas nėra tinkama priemonė.Tiesą sakant, pirkinių planas ant lapelio daro tokį pat triuką. Spontaniškas pirkimas dažniausiai baigiasi neplanuotais papildomais, ir taip – kaloringais – produktais. Lapelis, lyg koks kontraktas su savimi pačiu leidžia to išvengti.Jei pasitikit savo žiniomis – sau priminti apie tai, kas jums yra sveika mityba, galit ir patys. Lapelis ant šaldytuvo „kasdien valgyti daržovių“ gali būti maža, bet labai reikšminga pagalba!Su valgymu susiję ritualai yra puiki priemonė stiprinti sveikos mitybos įpročius ir didinti pasitikėjimą savimi. eksperimentinė grupė, kuri gavo instrukciją vykdyti paprastą, bet griežtos struktūros ritualą (supjaustyti maistą, išdėlioti jį lėkštėje simetriškai, ir paspausti kiekvieną kąsnį prieš valgant tris kartus), per 5 eksperimento dienas suvartojo reikšmingai mažiau kalorijų, negu grupė, kuri gavo instrukciją valgyti „tik“ dėmesingai.su ritualu derinant sveiką maistą, didėjo tikimybė vėliau rinktis sveiką maistą ir be ritualo. ritualai teigiamai veikė ir kitus kasdienius sprendimus, ne tik valgyma/ eksperimentiniai ritualai sustiprino savidisciplinos pojūtį, dėl kurio dalyviai jautė malonumą, o situacijose, kai dalyviai galėjo rinktis tarp nesavanaudiško ir savanaudiško alternatyvų – padidino tikimybę rinktis nesavanaudišką.Ritualai puikiai veikia, nes atpalaiduoja nuo būtinybės galvoti KAIP ir KODĖL, nes sukuria jausmą, jog elgiesi garantuotai gerai (dažniausiai taip ir yra), sukuria pasitenkinimą savo valia ir sprendimais, o šio malonumo fone – „supurena dirvą“ stipresniems ir sveikesniems valgymo įpročiams.Po kelių dienų badavimo leptino kiekis kraujyje gerokai sumažėja, nors riebalų kiekis reikšmingai gali ir nepasikeisti. Dar, leptino daugėja (nesinori valgyti) dėl emocinio streso, veikiant insulinui ir estrogenui, ir esant nutukimui. Leptino mažėja (susidaro sąlygos jausti alkį) mankštinantis, veikiant testosteronui, trūkstant miego.


Leave a Reply

%d bloggers like this: