Askorbo rūgštis ir natūralus Vitaminas C — Vitaminas C, kurį jūs perkate kaip maisto papildą (askorbo rūgštį), tai susintetinta, izoliuota ir netikra vitamino C versija.

Askorbo rūgštis ir natūralus Vitaminas C —
Vitaminas C, kurį jūs perkate kaip maisto papildą (askorbo rūgštį), tai susintetinta, izoliuota ir netikra vitamino C versija.
Askorbo rūgštis gaminama naudojant kukurūzų sirupą ir priedus kaip acetoną, sieros rūgštį arba natrio hidroksidą.
Natūraliai, vienos askorbo rūgšties sunku rasti, nes vitaminas C yra kelių medžiagų kompleksas, sudarytas iš:
askorbigeno, bioflavanoidų, rutino, P, K ir J faktorių bei tirozinazės – fermento, kuriame yra vario, jis skatina melanino gamybą.
P faktoriai padeda sustiprinti kraujagysles, veikia kaip prevencija, kad nekraujuotų dantenos bei padeda gyti sumušimams, kraujosruvoms, hematomoms. K faktoriai padeda kraujui krešėti, o J faktoriai padeda krauju transportuoti daugiau deguonies.
Gausus susintetintos askorbo rūgšties vartojimas skatina kitų, minėtų vitamino C komplekso dalių, sukauptų organizme sumažėjimą.
Natūralus vitaminas C kūne išlieka aktyvus daug ilgiau nei sintetinė jo versija, taip pat jis geriau pasisavinamas kraujyje, kepenyse ir visur, kur vyksta daugiausiai uždegiminių procesų, nes jis yra stiprus antioksidantas, neutralizuojantis laisvuosius radikalus.
Taigi vitaminą C turėtume gauti natūralų (kompleksinį) iš maisto produktų, taip jis duos didžiausia naudą mūsų organizmui.Vitamino C nauda organizmui:
• Stiprus antioksidantas – naikina laisvuosius radikalus (uždegimo metu susidarančios medžiagos, žalingos organizmui, jos provokuoja ligas, auglius, vėžį.).
• Padeda išvengti anemijos-mažakraujystės. Vitaminas C padidina geležies absorpciją iki 67 %, tai ypač svarbu augaline mityba besimaitinantiems, nes augalinio maisto geležies forma sunkiau pasisavinama.
• Stiprina imunitetą – skatina baltųjų kraujo kūnelių gamybą ir didina jų aktyvumą
• Gerina širdies būklę ir kraujotaką, mažina aukštą kraujospūdį
• Užtikrina gerą ir gražią odą, skatina aktyvesnę kolageno sintezę (svarbu plaukams, odai, nagams)
• Mažina šlapimo rūgštį organizme, todėl veikia kaip prevencija prieš inkstų akmenis ir podagrą
• Slopina senatvinės demencijos simptomus bei vystymąsi, padeda išsaugoti gerą atmintį (mažindamas uždegiminius procesus smegenyse)
Norėdami išsaugoti didesnį vitamino C kiekį daržovėse stenkitės jas kuo mažiau termiškai apdoroti.
— Geriausi vitamino C šaltiniai —
Uogos – erškėtuogės, juodieji serbentai, spanguolės, bruknės, putino ir šermukšnio uogos, gervuogės, mėlynės, žėmuogės, braškės
Acerola (malpigija) ir dauguma „supermaisto“ produktų
Rauginti kopūstai
Pipirai, ypač čili
Paprikos, ypač geltonosios
Lapiniai ir briuselio kopūstai
Brokoliai ir kalafiorai
Kiviai, citrinos, apelsinai ir greipfrutai
Špinatai, petražolės ir čiobreliai
Guavos ir papajos