Archive for vasario, 2016:

Ropė (lot. Brassica rapa) – dvimetė bastutinių (Brassicaceae) šeimos daržovė.

Ropė (lot. Brassica rapa) – dvimetė bastutinių (Brassicaceae) šeimos daržovė. Ropė auga sparčiai ir greitai duoda derlių. Ropių šakniavaisiai sveria 150–300 gramų Ropių tėvyne laikoma Europa ir Azija, iš dalies net Sibiras. Ropes augino senovės egiptiečiai ir persai. Egipte ropėmis buvo maitinami piramides statę vergai. Kai kuriose valstybėse ropės buvo tik varguolių maistas, o senovės Romoje keptas ropes valgė ir ponai, ir elgetos. Būdavo, kad romėnams neužtekdavo ropių, tada jie iš pavergtų tautų duokles imdavo ropėmis. XVI amžiuje Prancūzijoje ropės buvo tokios svarbios, jog joms neužderėjus kildavo badas. Anglijoje ropės pradėtos auginti XVI amžiuje. Anglai valgė ne tik šakniavaisius, bet
Skaityti toliau


Valgomasis sausmedis

 Valgomasis sausmedis labai vertinamas dėl ankstyvo derliaus. … Uogos vartojamos ne tik maistui, bet ir kaip vaistai: Sausmedis melasvauogis – Lonicera caerulea Apskritalapis sausmedis – Lonicera caprifolium Sausmedis melsvauogis – Lonicera caerulea (Valgomasis sausmedis) Anksčiau už žemuoges uogomis mus gali pradžiuginti melsvauogis sausmedis – Lietuvoje vis labiau populiarėjantis uogakrūmis, paprastai vadinamas valgomuoju, norint atskirti nuo dekoratyvinių sausmedžių. Patarimai Kadangi pavasarį valgomieji sausmedžiai išsprogsta labai anksti, juos sodinti ir persodinti geriausia rudenį. Šie augalai kryžmadulkiai, todėl sode reikės 2 – 3 krūmų. Tarp krūmų paliekami 1 – 1,5 m tarpai. Geriausiai sausmedžiai auga saulėtoje vietoje, derlingame vidutinio drėgnumo ir neutral;ios reakcijos
Skaityti toliau


Persimono nauda sveikatai

Persimonas, tai vaisius, kilęs iš Kinijos, ir tik XIX a. paplito po visą pasaulį. Persimonai auga ant lapuočių medžių, kurie išauga iki 10 – 15 metrų aukščio ir dera iki 100 metų. Persimonų derlius nuimamas rudenį, todėl mūsų parduotuvių lentynas pasiekia lapkričio mėnesį. Persimonai vartojami sunokę, o tokiais jie laikomi, kai tampa ryškios oranžinės spalvos ir pasidaro minkšti, tokie vaisiai pasižymi puikiomis skoninėmis savybėmis, yra saldūs, švelnaus skonio ir sultingi, o nesunokę persimonai yra aitraus skonio, todėl tokį vaisių geriau dieną panokint šiltame vandenyje. Vaisiaus odelė yra plona ir primenanti pomidoro, gali pasitaikyti geltonos, oranžinės ar raudonos spalvos. Persimonas pasižymi
Skaityti toliau


Kaštonų nauda,kaštonų arbatos receptas

  Kaštonai – ne tik širdžiai džiuginti Turbūt daugelis prisimena vaikystę, kai eidami į mokyklą ar namo kieme rinkdavo žalius kaštono „ežiukus“ ir bandydavo pažiūrėti, kas yra viduje. Žydintys kaštonai ne tik džiugina mūsų širdis, bet ir gali būti naudingi mūsų sveikatai. Nors kaštonai žydi gegužę, tačiau iš kiauto išsiridena tik rudenį, todėl mūsų močiutės, norėdamos pasigaminti kaštonų antpilo ar nuoviro, turėdavo laukti rudens. Tačiau laikas bėga, farmacijos pramonė sparčiai vystosi, todėl galime turėti veiksmingų kaštonų preparatų visais metų laikais. Kaštonų sėklose yra 2–10 proc. svarbiausios veikliosios medžiagos – triterpenglikozidų (dar vadinamų eskinais). Kitos sudedamosios medžiagos – flavonoidai, katechinai –
Skaityti toliau


Mangai – jaunystės eleksyras

 Mangai – jaunystės eleksyras Mangas, mangamedis (lot. Mangifera) Mangai – jaunystės eleksyras odai. Juose esantys vitaminas C ir fermentai stabdo raukšlių atsiradimą, skatina kolageninių skaidulų susidarymą, nuo jų priklauso odos elastingumas ir stangrumas. Vienas didelis mangas suteikia organizmui visos paros kalio dozę. Kalis būtinas širdies ir kraujagyslių sistemos veiklai. Šviežios mangų sultys padeda stiprinti kraujagyslių sieneles, todėl vartojamos aterosklerozės profilaktikai. Mangai – puikus karotino (provitamino A) tiekėjas. Šis provitaminas organizme virsta retinoliu, aktyviai dalyvaujančiu prieblandos ir spalvoto regėjimo procesuose, teigiamai veikia akies ragenos būklę. Kadangi mangai turi daug vandens ir mineralinių medžiagų, puikiai valo ir normalizuoja inkstų veiklą. Valgydami šių
Skaityti toliau


Veganiškas humusas

 Veganiškas humusas Dalinuosi jo sudėtimi ir gamyba. Galima gaminti iš virtų pupelių ar avinžirnių. Man labiau patinka pupelių – jis švelnesnės konsistencijos. Pupeles galima gamintis ir savo, o norint pagaminti greitai tiks ir konservuotos.Taigi reikės : du maži indeliai kons.pupelių ( arba toks pat kiekis savos gamybos. Tada pupeles ar avinžirnius reikės užmerkti į vandenį iš vakaro, ir po to pavirt apie 20 min.) 3 svogūnai 3 skiltelės česnako 1/2 nedidelės citrinos sulčių raudonoji paprika, čili pipirai (sausi prieskoniai) Norint suteikti pikantiškesnio skonio, galima paskaninti kuminu- indiško kmyno milteliais. himalajų druska alyvuogių aliejus Gamyba: Svogūnus, česnaką – susmulkiname, pakepiname kol
Skaityti toliau


Labai skanus ekologiški kokteilių receptai

 Žalieji kokteiliai yra puikus maistas dėl daugybės biologiškai veiklių medžiagų, be kurių tiesiog neįmanoma būti sveikiems. Juos paruošti tikrai labai paprasta. Tereikia turėti elektrinį plakiklį, vaisių ir žalumynų. Užtruksite vos kelias minutes.Vaisiuose, daržovėse ir žalėsiuose gausu mikro ir makroelementų bei ląstelienos, kuri apvalo žarnyną ir atkuria mikroflorą. Pasirinkite kurį nors savaitgalį praleisti tik su gardžiais, maistingais ir organizmą detoksikuojančiais kokteiliais. Tą dieną reikėtų atsisakyti kito maisto, taip pat ir alkoholio, kavos, cukraus, miltinių ir gyvūninės kilmės produktų. Tada kur kas greičiau pajusite rezultatą ir užplūs energija. Keletas žaliųjų kokteilių receptų. Išbandykite! ___________________________________________________ – 2 puodeliai špinatų – 1 mangas –
Skaityti toliau


Labai skanus ir lengvai paruošiamas desertas

 Labai skanus ir lengvai paruošiamas desertas. Patiks tiems, kas neįsivaizduoja gyvenimo be šokolado. O jeigu esate iš tų, kam šokoladas nepatinka, galite šiame recepte kakavą pakeisti kokoso pieno milteliais, rezultatas gausis ne ką blogesnis.Reikės: – 1 ir ¼ stiklinės karšto vandens; – ½ stiklinės šalto vandens; – ½ stiklinės kakavos miltelių; – ½ stiklinės kokoso pieno miltelių; – 1 stiklinės kokosų aliejaus; – 3 v.š. agaro (arba želatinos); – Pusės stiklinės medaus; – 1 v.š. vanilės; – Žiupsnelio jūros druskos; – Kokosų aliejaus indui sutepti; Į nedidelį puodą supilkite vandenį ir užvirinkite. Į maišytuvą (blenderį) suberkite agarą ar želatiną, supilkite
Skaityti toliau


Glotnutis skanaus :)

 Dalinuosi glotnučio idėja, paragavus sutiksite, jog avokadas pagerina bananą, jausite ne avokado, bet sviestinio banano skonį. Reikės: 0,5 avokado, 1 banano, 200ml jogurto as renkuosi raw jogurta gaminta namuose arba 300ml augalinio (avižų, kokosų, migdolų ir pan.) pieno, 2 šaukštų medaus. Į sveikatą!


Skanus brokolio užkandis

 Receptas labai paprastas, reikės: augalini piena,Brokolio, Kiaušinio milteliu vegan,Sėlenų ,Prieskonių savo nuoziura Kaip: Supjaustom brokolį ,sumaišom su prieskoniais ir milteliais. Brokolį merkiam į pieneli ir apvoliojam sėlenose. Orkaitė turi būti jau įkaitinta, kepam 250C apie 15min, kol apskrus. Skanaujam


%d bloggers like this: